Felkészülés a rendelésre

Talán furcsán hangzik, de érdemes felkészülni a rendelésre. A 15-20 perc, ami rendelkezésre áll, nem mindig elegendő. Sajnos előfordult már, hogy a 15. percnél még nem tudtam pontosan, hogy mi is a fő panasza a páciensnek. Bár ez ritkán fordul elő, de sokkal többet ki lehet hozni a rendelkezésre álló időből, ha mindketten teszünk érte.

Bocsánat, ha nagyon nyilvánvaló kérdésekről lesz szó, de éppen ezért könnyű róluk megfeledkezni.

Személyes adatok

Itt felsorolom, hogy milyen személyes adatokra van szükség. Ahol nem nyilvánvaló, miért is kérjük, megpróbálom elmagyarázni. Az adatokat természetesen senkinek nem adjuk ki.

név
talán ez nyilvánvaló
cím (irányítószámmal)
a recept miatt van rá szükség, ritkán felhasználjuk értesítésre is (például régebben, amikor elköltözött a rendelés, így tudtunk többeket értesíteni).
születési dátum
receptre rá kell írni a születési évet; a dátumot egyébként pedig arra használjuk, hogy egyező nevek esetén azonosítsuk a pácienst. Ugyancsak megkönnyíti az egyeztetést névváltozás esetén (pl asszonynév)
telefonszám
legtöbbször olyankor használjuk, amikor a kedves páciens ott hagy nálunk valamit, például a receptjét.
TAJ szám
erre receptírásnál van szükség.

Legtöbbször a TAJ szám kiderítése, néha a saját telefonszám megkeresése vesz igénybe túlságosan sok időt.

A betegségre vonatkozó adatok

  • Pontosan mi a panasz? Ha több panasz is van, érdemes összeírni. A rendelés bizonyos stresszt jelent – lehet, hogy éppen a legfontosabb dolog nem fog eszünkbe jutni.
  • Mióta állnak fenn a panaszok?
  • Milyen kezeléseket kapott? Érdemes összeírni!
  • Összefüggnek-e valamivel a panaszok (évszak, napszak, táplálkozás, tisztálkodás)
  • Ha van bármilyen orvosi dokumentációja, érdemes elhozni – akkor is, ha “negatív”, vagy más betegséggel kapcsolatos.
  • Családban, vagy akikkel együtt él, van-e valakinek bőrpanasza